Op de motor door Tanzania..

9 juni 2010 - Dar es Salaam, Tanzania

Mambo!

Even een bericht vanuit Tanzania. Met Maarten heb ik de noordkust van Mozambique nog wat verkend. Op Ibo island hebben we 4 dagen gerelaxed en daarna zijn we naar Pangane gereisd. Pangane is zoals ik me de hemel voorstel, zie foto's... De rit er naartoe was ook fantastisch! Eerst een zeiltocht door een archipel van tropische eilanden en daarna een 4X4 rit langs de kust met palmbomen, apen en prachtige wetlands. En dat is openbaar vervoer. Oke, de boot had geen banken en de auto is halverwege gestopt om de remmen uit te schakelen omdat die bleven hangen, maar een kleinigheidje hou je toch en voor 5 euro mag je niet klagen.

Op Ibo hadden we 3 zuid-afrikanen ontmoet die op supercheape motors a €500,- van Johannesburg naar Dar-es-salaam rijden. Die kwamen ook aan in Pangane en samen met wat anderen hebben we daar als koningen gegeten, in hangmatten gelegen en gezwommen. Kreeft, inktvis, clams, megavis, alles kwam voorbij, recht uit de zee lopen.

Daarna Maarten achter gelaten en in mijn eentje verder naar Tanzania. Daar aangekomen was ik helaas weer volledig lost in translation. Ik sprak inmiddels een aardig woordje portugees in Mozambique, maar mijn swahili is helaas niet zo sterk. Na 2 dagen kwam ik gelukkig Carl weer tegen (1 vd zuid-afrikanen), want alleen zijn is leuk, maar na 2 dagen niet praten kon ik wel wat gezelschap gebruiken. Die vroeg of ik achter op de motor mee naar Dar ging. Dus ik heb mijn busticket verscheurd en een helm gekocht. De 1e dag hadden we 4 lekke banden, dus de vering strakker gezet omdat we misschien te zwaar waren. De 2e dag hadden we echter 2 klapbanden binnen 15 km en ben ik verder gegaan met ov. In het volgende stadje belde ik Carl om te checken waar hij uithing... die bleek 2km nadat ik afgestapt was een crash gehad te hebben! Met een paar flinke schaafwonden erg veel geluk gehad en ik dus ook.. volgende dag is ie alsnog naar het volgende stadje gekomen en we zijn via Mafia island naar Dar gereisd, ik met OV weliswaar aangezien ik mijn helm inmiddels weer verkocht had.

Hier in Dar zit ik in een belachelijk luxe expat resort in een appartement van de ouders van een vd motorrijders. Warme douche, pizza, een echt matras, a/c, ontbijt, koffie, tv, laptop met internet, dat zijn dingen die ik de afgelopen 6 wk niet gezien heb. Je gaat het extra waarderen ;-). Morgen reizen we verder naar Zanzibar en vanuit daar gaat Carl weer naar huis en ik verder de rest van Tanzania in.

Voor de nieuwsgierige aagjes onder jullie; meer dan een stapelbed hebben we niet gedeeld, maar wel een gezellige travelmaat!

Helaas weer een langer bericht dan bedoeld, maar ach..

Blijf mailen, ik doe mijn best dat ook te doen, maar het is hier maar beperkt beschikbaar, net als electriciteit, water en groente.......

1. Mirjam:
    9 juni 2010
    Hi Eva, wat een heerlijke verhalen. Ik geniet ervan en nu lekker naar Zanzibar: Spice island, maar ook weer de bakermat van een van onze meest beschamende Hollandse uitvindingen de slavernij.
    Ik ben, ondanks mijn wittebroodsweken, aan het werk in Rosmalen, maar had liever daar aan het strand willen liggen. GENIET ERVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  2. Hilde:
    9 juni 2010
    Eva, duifje, je komt terug als ervaren coureur met een Harley denk ik of niet? En ik zeg in een stapelbed zijn er ook veel mogelijkheden dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
    Weet je al dat ik de 16e weer bij de Rabo start? (YES)
    kusjes
  3. Margriet:
    9 juni 2010
    Hoi zus, leuk om weer wat van je te horen!! Ik mail je snel. Kus
  4. Paula:
    Hey Eva!

Je bericht is zeker niet te lang! Leuk om je berichten en belevenissen te kunnen lezen met een laptop met internet! :)

Geniet! xx
  5. Charlotte:
    9 juni 2010
    Lieveling! Wat een mooi verhaal weer! Heb net ook je mailtje gelezen. Echt super die reis die je aan het maken bent (en ja, ik dacht inderdaad dat je je stapelbed ook wel deelde met Carl)..

Ik bel je vnv!!! :)

Liefs X
  6. Willem:
    Hee zus!

Hoe relaxt ziet het er daar uit! Leuk verhaaltje. Heb je mn mail ook ontvangen? Sorry datie zo lang en wazig is, maar ik typ zoals ik het zou vertellen. Haha.

kus kus van je broertje!
  7. Hannes:
    9 juni 2010
    Liefie!! Wat een gave foto's. Hbe ze een aantal keer bekeken om even met je weg te dromen. ENJOY!!!!! Dikke kus & MISS YOU
  8. Tjeu:
    10 juni 2010
    Lieve Eva,

Ik kijk regelmatig naar je reisblogger, fantastisch, ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers als ik die avonturen van je lees.
    Ga door met het opnemen van nieuwe indrukken en het kennis maken met andere mooie culturen het verrijkt je kijk op de wereld.
    Pas wel goed op jezelf in die vreemde landen.

Geniet van van je vrijheid en blijf vooral gezond.
    Ik mis je wel een beetje als ik lekker zit te lunchen.

Veel groeten en X X X

Tjeu van den Weijer
    Mobiel 06 - 51286680
  9. Linda:
    10 juni 2010
    Hey!
    Weer een mooi verhaal & prachtige foto's! Het regent hier weer eens dus we zijn extra jaloers!
    x linda
  10. pancras:
    18 augustus 2010
    Hahah die Eva, wat een mooie verhalen van je. Geweldig.

De tekst die wat mij betreft het meest ondenkbaar is van Eva:"want alleen zijn is leuk, maar na 2 dagen niet praten kon ik wel wat gezelschap gebruiken." Kun je je het voorstellen, Eva 2 dagen niet praten!!

Geniet er van, ziet er erg gaaf uit!

Pancras
  11. Kristel:
    7 september 2010
    Ha Eva! Wat ben jij een gave reis aan het maken zeg, niet normaal. Ben jaloers, zit hier met twee jankende mennekes op de bank, zullen we effe ruilen ;-)
    Geniet ervan meis, heerlijk die verhalen van je!

Kus Kris x