Op stap met Jezus en Anne

13 mei 2010 - Nampula, Mozambique

Een eerste teken van leven..

Toch maar een website bijhouden. Noem het luiigheid, aangezien de afrikaanse internetsnelheden niet echt veel emails toelaten en dan kan ik me in emails met jullie bezighouden.

Na een heftige afscheidstour en een superverrassing op het vliegveld van han, maaike en mijn echtgenote zijn we dan toch echt vertrokken. 50 uur later stond Maarten ons op te wachten. Inclusief lange baard, dreads en oorbel. Op straat noemen mensen hem Jezus en kinderen beginnen of heel hard te huilen of ze lachen hem vierkant uit als ze hem zien.

Bij Maarten hebben we foto´s gekeken, kado´s uitgepakt waar hij heeeel blij mee was. De volgende dagen hebben we de geit geslacht, meegereden in de parade van de dag vd arbeid, op stap geweest en de fabriek verkend.

Daarna zijn we naar Ilha de Mozambique gegaan waar de baas van Maarten een bescheiden villa aan zee heeft inc. personeel en boot. Lekker vis gebbqd op het strand van een onbewoond eiland, veel kip en garnalen gegeten, tja, slanke mensen zijn gewoon te stom om lekker te eten...

De afgelopen week hebben we doorgebracht bij Lake Malawi. We hadden een prachtig hutje aan het strand en het water was fantastisch! Een soort zoete zee die kraakhelder was en heerlijk van temperatuur was om een uur te zwemmen. We hebben daar ook een spaans meisje ontmoet die nu even met ons meereist.

Nu zijn we weer op de terugweg naar Meconta om de landcruiser te halen waar we nog 4 dagen de bush mee in gaan.

Papa vindt het allemaal fantastisch, die is getransformeerd in een japanse Anne Frank. Als hij zijn fototoestel niet in zijn handen heeft, zit hij te schrijven om alle indrukken te verwerken. En hoe flexibel, want het klinkt allemaal fantastisch, maar we hebben de afgelopen week ook 4x 6 uur opgevouwen gezeten in een chapa (= minibus met min. 25 personen en 3 kippen). Ondanks onze japanner geen foto´s aangezien ik hier in een klaslokaal zit waar over 10  min. een exceltest begint. Wellicht over twee weken als ik alleen ben en er een dag voor uit kan trekken.......

Ciao!

1. Charlotte:
    13 mei 2010
    Lieveling,

wat super allemaal! Je geniet met volle teugen, heel goed!

Ik ben in Bolivia nu, mis je wel hoor!!

Geniet en groetjes aan Anne en Jezus!

Veel liefs
  2. Valkenswaardse halfbroertje:
    Hey Zusje!
    Leuk om eens wat te horen van je! Ben benieuwd naar the Jezus!
    haha! Huizenjacht gaat slecht... Verder zullen we je vanavond missen bij Dirk zijn feestje! Verder allemaal niks boeiends hiero...

Ciao Josti
  3. Marieke Renders:
    14 mei 2010
    Klinkt goed! Zoals Joost al zegt; hier is weinig boeiends te melden... Behalve dan dat mijn ouders een puppy hebben gekocht: Bram. Is een mix van een boxer en een labrador. Week of 7 oud nu... zo schattig!!!!! Ben benieuwd naar de verhalen en foto's. Geniet er van en doe Ad en Maarten de groeten!

Veel liefs
  4. Han:
    Hey lieverd!!
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Wat een avonturen. Geniet van het samenzijn en alle leuke dingen die jullie met elkaar gaan doen. Blijf je nog even hangen bij Maarten?
    Liefs kus
  5. Linda:
    Hoi,

Mooi verhaal, ben benieuwd naar bijbehorende foto's.
    x
  6. Hilde:
    15 mei 2010
    He Babe,
    Wij hebben net ons toneelstuk achter de rug, ging uitstekend! Keek nog even vol weemoed naar je huisje toen ik de Plaza uitliep...
    Hoe smaakte de geit? Nieuwe vervanging voor hersens?
    Ik heb je net al de beloofde update gemaild!
    Geniet Geniet Geniet!
    x
  7. Maaike:
    15 mei 2010
    HI Eef

Wat klinkt het allemaal geweldig en geniet je volop! Super om te horen.
    Groetjes aan je papa.

Enjoy

Liefs Maaike
  8. Hans:
    16 mei 2010
    Ziet er goed uit. Dat continent moet ik toch echt ook eens doen. Een jaar zal er helaas wel niet inzitten.

Groetjes,

Hans
  9. Willem:
    16 mei 2010
    Hee zus!
    Klinkt allemaal echt heel erg gaaf! Ben echt benieuwd naar de foto´s. Maar dat komt allemaal nog wel.
    Geniet ze!

Xx
  10. ingrid:
    17 mei 2010
    He Eva, leuk om de eerste bevindingen te lezen! Nu moet het nog een beetje aanvoelen als vakantie met je broer en je vader. Wel apart om Maarten na zo lang weer terug te zien of niet? Ben benieuwd wat je volgende bestemming gaat zijn! Voor nu, geniet en toch maar die website bijhouden hoor ;-)
  11. Margriet:
    17 mei 2010
    Dag zusje!
    Je bent nog maar zo kort van huis, maar ik mis je nu al ontzettend! Hapert is zo leeg zonder jou/jullie. Want ik mis je echtgenote natuuurlijk ook wel, maar zij komt alweer bijna terug en jij niet. Daarnaast ben ik echt hartstikke jaloers op jullie avonturen.. Ik kan het me helemaal voorstellen hoe het daar is, om een geit te slachten en vooral op te eten! Is daar de geitenstoofpot net zo lekker als die ik laatst had gemaakt? Vast wel, want ik heb het tenslotte vd Afrikanen geleerd:)
    Afgelopen weekend Dirk zijn feest gehad en het was één groot succes!! Heul veul vlees en drank.

Ik hoop snel weer een berichtje van je te lezen. Geniet nog van de laatste dag(en) met Maarten en papa!! Blijf je eigenlijk nog een poosje bij Maarten of ga je tegelijk met papa er vandoor?

Heel veel liefs,

Jezus(je)
  12. Willem:
    21 mei 2010
    Hee eva!

Wij zitten hier met de complete stal, en we kwamen toch wel tot de conclusie dat we je missen! Eva we spreken je snel!

Xxx