In de herhaling

17 augustus 2010 - Kigali, Rwanda

Is Dutch still not your favourite language? http://translate.google.com/ can turn it into whatever you want

Tja, waar te beginnen.. Heb veel bestemmingen nog een keer bezocht, maar nu met een heel andere blik!

In Oeganda inderdaad eerst de typisch afrikaanse safari gedaan. Als echte nederlanders hebben we lekker goedkoop gedaan, voor €40 hebben we een ochtend safari, een tocht langs kratermeren, een boottocht en een middagsafari gedaan. Veel dieren af kunnen vinken, zoals olifanten, leeuwen, krokodillen, nijlpaarden, buffels, hertachtigen en ontelbaar spectaculaire vogelsoorten. Tja, je moet het ooit gedaan hebben, maar niet HET hoogtepunt van mijn reis. Wat ik wel lang zal herinneren is het typisch afrikaanse dorpje waar we verbleven i.p.v. een fancy lodge en de taxi waar we op het dak mochten staan om leeuwen te spotten i.p.v. een 4x4 met verhoogd dak. De blik van 70 jarige 'avontuurlijke' safarigangers in hun dure auto's was onbetaalbaar!

Toen had ik het wel een beetje gehad met al dat toeristische gedoe, dus heb ik besloten te gaan couchsurfen. In Fort Portal heb ik een paar dagen bij Lieven en Gloria gelogeerd, een Belgisch/Oegandees stel waar ik genoten heb van normale dingen zoals boodschappen doen, koken en kroeghangen. We hebben ook een lodge van een vriend van Lieven bezocht en daar kwam ik Desiree tegen, een duits meisje die ik op Ssese Islands had leren kennen. De volgende dag ben ik met haar naar haar vrijwilligersproject gegaan en heb ik daar 3 dagen gelogeerd. Samen zijn we naar Kampala gegaan en hebben we lekker Ethiopisch gegeten en bij vrienden van haar gelogeerd.

Inmiddels had ik met Maarten afgesproken dat hij naar Oeganda zou komen en moest ik nog een week op hem 'wachten' en dat heb ik op een eiland in de Nijl gedaan. Maarten is o.a. naar Oeganda gekomen omdat er op Ssese Islands een hostel/campsite te koop stond dat we misschien wilden kopen. Daar aangekomen bleek na veel gesprekken dat verkopen i.v.m. eigenaarsrechten niet helemaal mogelijk was, er een burenruzie gratis bijkomt en de eigenaar eigenlijk liever een manager wil dan helemaal verkopen. En wij kwamen tot de conclusie dat we liever zelf iets bouwen. Op Ssese Islands hebben we Bennie & Jana ontmoet, een duits stel waar we mee rond getourd hebben op brommers. Maarten heeft me leren schakelen, dus ik voelde me een heuse motormuis op mijn eigen chinese taxibrommer. Bennie & Jana vertelden over een stuk land dat te koop staat in Rwanda. Dus na met Maarten nog wat ideeen op gedaan te hebben bij de lodge in Fort Portal en in Lake Bunyonyi, zijn we (terug) naar Rwanda gegaan, waar we bij Bennie & Jana gelogeerd hebben. Inmiddels is Maarten weer vertrokken en hebben we wel wat concretere plannen en wie weet wat het wordt. Zo niet, dan is het in ieder geval leuk om mee bezig te zijn.

En vanuit hier ga ik eindelijk naar Ethiopie, dat ben ik al sinds Tanzania van plan en daar schijnen ze WEL lekker eten te hebben...

P.S. De foto's staan in de albums Oeganda en Rwanda, maar zijn niet helemaal compleet omdat er een memorycard gecrasht is, maar die olifanten en leeuwen kan je ook wel googlen ;-)

1. Linda:
    17 augustus 2010
    hihi, "dat ben ik al sinds Tanzania van plan"! duidelijk helemaal los van een tijdsplanning, goed bezig!
  2. maurice:
    23 augustus 2010
    Mooi verhaal en mooie foto's, maar wie is die catweazle die telkens opduikt in je foto's?
  3. Sanne Huijsmans:
    23 augustus 2010
    Heej Eva,

Wat een mooie verhalen. Inderdaad niet te lang en het leest lekker. Ik heb respect voor je avontuurlijke instelling ook al weet je niet waar het je zal brengen en in welke situatie je komt. Het klinkt wel heel goed al die vrijheid! Dat is pas leven, niet? Loes, Hilde, Marieke, Ricky (vriendin van Marieke) hebben er ook een wereldreis naar Spanje opzitten. Ook heel leuk! Vooral veel (lekker) gegeten en gedronken, stadjes bekeken en gesurft. Ik volg je op dit moment ook dus dan word ik er beter aan herinnerd je reisverhalen te lezen en zal dan ook wat vaker iets posten! Geniet ervan (en pas een beetje op jezelf). Ps hoorde al van Hilde dat je nu een miniversie van jezelf bent? (maat 38??). Kip en rijst was het toch he?

Groetjes Sanne
  4. Ad:
    1 september 2010
    Ha, lief dochtertje!!

Mooie foto's, grootse plannen.Geniet,maar wees zuinig op jezelf.
    Ik volg je verhalen en mail je eerdaags.
    Liefs van je pappie...